Országos Roma Önkormányzat

A kihívás

Az Országos Roma Önkormányzat Dohány utcai épülete, gépparkja és vállalatirányítási rendszere is sok sebből vérzett. Egyrészről adott volt egy teljesen elavult belső hálózat, melyről semmilyen dokumentáció nem állt rendelkezésre, másrészről szoftverek tekintetében sem az optimális megoldásokat használták gyakran olyan alapvető funkciók hiányában, melyek gyakran rendszertelenséghez vezett. Alapjaiban kellett megváltoztatni a berögződött szokásokat. 2009-ben először csak alkalmanként, majd 2010-től rendszeres tanácsadóként láttunk hozzá a munkához. Az eltöltött 9 év alatt a legnagyobb kihívást mégsem ez, hanem az állandóan cserélődő politikai erőkkel való együttműködés jelentette.

A megoldás

Az Önkormányzat jelentős forrást különített el a székház és a géppark fejlesztésére. Számos esetben kellett lebonyolítanunk a hardver- és szoftverbeszerzéseket, új gigabites hálózattal bővítettük az épületet. Növeltük az adatbiztonságot, a szoftvereket lecseréltük archíválható rendszerekre, belső szervert és intranetet vezettünk be rendszeres archíválással, valamint belső IT szabályzatot és eljárásrendet vezettünk be. Az email forgalmat áthelyeztük a mi külső szervereinkre szintén archíválási feladatokkal bővítve.
2014-ben az ORÖ lecserélte az elavult TTG könyvelési szoftverét a jóval fejlettebb SALDO ügyviteli rendszerre, és beveztésre került az EKIR, majd később a  KIRA kincstári administrációs környezet is. Ezeknek a felügyeletében, a zárás-nyitás folyamatában, a törvényi változások nyomonkövetésében, és HR adminisztrációban is nyújtottunk rendszeres távfelügyeleti és helyszíni supportot.

Az eredmény önmagáért beszél

Mailatt az ORÖ alkalmazottainak száma (főleg a közfoglalkoztatási program alatt) megnégyszereződött az új IT infrastruktúra kiválóan tudott lépést tartani a drasztikus változásokkal. Átláthatóbbá váltak az intézmény folyamatai mind az egyes projektek szintjén, mind intézményi szinteken. Elérhetővé váltak olyan reporting funkciók és archív anyagok, melyek korábban nem álltak rendelkezésre. Léterhoztuk az intézmény legfontosabb social media csatornáit, megújítottuk az önkormányzat honlapját, melyet 2014-2015 között rendszeres tartalommal láttunk el, és bevezettünk egy online rádiót is melyet csak rövid ideig kellett műküdtetnünk.